reklama

Ako zlomiť trpkosť v ľuďoch? Záhadne jednoducho...

Z okienka sa ozvalo rázne „Nemáme!. Takto skoro ráno ma to celkom prebralo zo sna...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

 

Všetci mi s príchodom psa do rodiny tvrdili, že sa mi nebude chcieť každé ráno skoro vstávať, aby som sa s chlpáčom stihla prebehnúť. A práve tieto chvíle som si vždy ráno, ešte v šere veľmi vychutnávala.

Ten malý psí rituál spojený s prechádzkou cez park a zastávkou v trafike pre čerstvé správy pre tatka a bulvár pre mamu, ktoré som stihla na ceste späť prelistovať, som mala vždy rada.

Z tohto idylického polospánkového módu ma zakaždým kruto zobudila teta trafikantka...

Keď som si pýtala noviny a už sa niektoré minuli, odvrkla hnusne „Nemáme!". Pri vydávaní sa občas "náhodou" pomýlila vo výpočtoch, samozrejme v jej prospech a vydávala špeciálnou metódou. Položila najprv nejakú bankovku a pár mincí, nie však celý výdavok, a keď sa kupujúci ponáhľal a dôveroval, nepočkal si na zbytok, tete trafikantke ostal celkom slušný tringelt...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vždy ma to vytrhlo z príjemnej prechádzky so psom, ale nemala som náladu hádať sa.

Predstava že mi táto tetka ufrflaná, zamračená a všelijaká bude ničiť každé ráno, sa mi vôbec nepáčila.

Začala som ju považovať za objekt mojich testov lámania zatrpknutosti.

Lekcia 1

Prvú z použitých taktík som si osvedčila aj na úradoch...

„Dobré ráno!" nadšene som zhúkla do okienka v búdke a čakala som reakciu. Mierné „dobré" sa ozvalo z otvoru, tvár som nemala šancu zbadať, ale to v tej chvíli nebolo podstatné. Vypýtala som si čo som potrebovala a počkala som si na celý výdavok.

„Ďakujem!" „Pekný deň prajem!"

V duchu som sa smiala ale toto dejstvo som uhrala bez myknutia kútika. Snáď to s ňou aspoň troška pohlo a keď nie, tak nabudúce...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zabudla som spomenúť, že ma veľmi hneval aj spôsob akým hádzala výdavok zákazníkom. Jednoducho švihla peniaze na malú misku a často sa ľudia museli zohýňať pre rozkotúľané drobné.

Čo má tá teta za problém? No do toho ma vlastne nič nie je, ja len nechcem aby mi takto z rána niekto kazil deň.

Lekcia 2

„Dobré ránko! Ako sa máte? Noviny došli? Ostalo aj pre mňa?" pýtam sa.

Pokrok! Teta prehovorila a stihla mi vyrozprávať ktoré z novín mali dnes ráno meškanie a koľko roboty s triedením časopisov za sklo výkladu bude dnes mať.

Aspoň sa vykecala a nadviazala kontakt...

Lekcia 3

„Dobré ránko! Ako obvykle..." vypýtala som si "kamarátsky"...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teta prehovorila: „Dnes som Vám zachránila noviny, už sa vypredali, ale pre Vás mám!"

Od úžasu som skoro odpadla ale ustála som to a poďakovala som sa. Zapriala som už milšej tete trafikantke pekný deň a s úsmevom od ucha k uchu som sa vracala domov.

Záver

„No dobré ránko, už som sa bála že neprídete! Mám pre Vás odložené tuto noviny! Dnes sú so stieracou hrou a všetci to kupovali, už sa vypredalo ale som Vám odložila..." Nadšene ma vítala tá istá teta trafikantka vystrčená z okienka, po týždni mojich pokusov zlomiť jej zatrpknutosť...

Bola som od šťastia bez seba a neverila som tomu, čo som jednoduchým príjemným a optimistickým prístupom spôsobila....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fakt sa to stalo a fakt milujem skoré rána a prechádzky so psom....

Priznám sa úprimne, nečakala som, že tento pokus bude úspešný...

o to viac ten výsledok teší...

Zuzana Ruby

Zuzana Ruby

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hrdo sama sebou v každej situácii... Zoznam autorových rubrík:  Vytrhnuté z Afrického týždenníTak toto sa fakt stalo...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu